• De fitnessoefening van vandaag is een combinatie van de basis plank en de zijwaartse plank. Dit is een goede en zeer effectieve oefening om bijvoorbeeld ‘s ochtends te doen wanneer je weinig tijd hebt. Met deze oefening train je je rugspieren, je rechte buikspieren en je schuine buikspieren.

    De basisplank

  • Begin met de basisplank met je ellebogen op de grond. Zorg ervoor dat je tijdens de hele oefening je buikspieren aangespannen houdt en je rug recht. 

  •  Til je lichaam op en doe de basis plank met je handen op de grond.

    De zijwaartse plank

  • Ga over in de zijwaartse plank. Let er hierbij op dat je heupen niet inzakken. Houd je lichaam recht. 

  • Laat je heupen op de grond zakken en doe de oefening in omgekeerde volgorde weer terug. Dus terug naar zijwaartse plank – basis plank met handen op de grond – basis plank met ellebogen op de grond. Wanneer je terug bent bij de basisplank met de ellebogen op de grond heb je één reeks gedaan. Doe ongeveer 8-10 reeksen achter elkaar. Neem een korte rust en herhaal vervolgens de oefening nog één of twee keer. 


  • 6 Reacties

    Hallo! Ik kwam je site afgelopen week tegen en wilde even tegen je zeggen ga zo door! Ik vind het een erg leuke site. Sinds 2 weken ben ik nu bezig om gezond te worden. (afvallen, conditie verbeteren). Dit door gezond te eten en te sporten. Groetjes!

    Reageer

    Hi Dana! Super leuk om te horen! :-D De blog is echt een nieuwe passie van me geworden en ik vind het leuk om te horen als ook andere mensen inspiratie eruit kunnen halen. Ik ben van plan nog veel meer tips en workouts met jullie te delen, dus houd m'n blog in de gaten! Groetjes, Angela

    Reageer

    I prmfoered these routines this morning after my 3.2 mile run. the plank walk-up was pretty tough at first, but i got use to it

    Reageer

    Nice to hear you performed these routine. They are tough but effective. I really like them too :-)

    Reageer

    Super handig deze site!! Liefs, Mariette

    Reageer

    Thanks!!!

    Reageer