• Jessica Alba, één van Hollywoods bekendste actrices, heeft een lifestyle boek geschreven over hoe je op een pure en eerlijke manier je leven kan inrichten. Onderwerpen als puur en eerlijk eten, het gebruiken van niet-giftige middelen, het inrichten van je huis, fashion en familieleven komen allemaal in dit boek naar voren. Jessica Alba omschrijft deze manier van leven als ‘The Honest Life’, wat ook de titel is van het boek.  Ik ben echt zó enthousiast over dit boek, dat ik sta te springen om mijn gedachtes over dit boek met jullie te delen!

Wat staat er op de achterkant van het boek:

“In The Honest Life, actress, activist, and entrepreneur Jessica Alba inspires readers to make affordably healthy, nontoxic choices for themselver and their family – from the food they eat to the products they put on their skin and the materials they use in their home – without sacrificing style.”

Jessica-Alba-The-Honest-Life-review-2

Jessica-Alba-The-Honest-Life-review-3

Op het moment dat Jessica Alba zwanger was van haar dochter Honor begon Jessica, zoals veel toekomstige moeders, met een grote wasbeurt van alle babykleertjes die ze gekocht en gekregen had. Ze gebruikte hiervoor een neutraal product dat speciaal werd aanbevolen voor de gevoelige babyhuid. Maar wat bleek? Bij het opvouwen van de kleertjes kreeg Jessica zelf enorme uitslag van de wasmiddel. Ze schrok enorm, want hoe kon het dat een wasmiddel dat speciaal wordt aanbevolen voor de gevoelige babyhuid haar zelf enorme huiduitslag bezorgde? Deze vraag gaf aanleiding tot nog veel meer vragen bij Jessica, zoals: hoe komt het dat er zoveel giftige chemische stoffen aanwezig zijn in het eten dat we eten, de producten die we op onze huid smeren en de spullen die we in en rondom het huis gebruiken? Hoe kunnen we als consument deze giftige en uit chemicaliën bestaande producten uit ons leven bannen? En als we eenmaal een eco-vriendelijk product gevonden hebben, waarom lijkt het dat we moeten kiezen tussen de natuurvriendelijkheid van een product en de goede werking van een product? En waarom kunnen eco-vriendelijke producten niet betaalbaar zijn én stylish?

Jessica-Alba-The-Honest-Life-review-4

Jessica-Alba-The-Honest-Life-review-5

De zoektocht van Jessica Alba naar antwoorden op deze vragen leidde uiteindelijk tot het boek The Honest Life en de oprichting van haar bedrijf: The Honest Company. Ze leerde zo enorm veel van experts, milieu-wetenschappers, kinderartsen en haar vriendinnen die ook moeder zijn dat ze haar opgedane kennis heel graag met anderen wilde delen. Met haar bedrijf The Honest Company vulde ze een gat op in Amerikaanse markt door consumenten producten aan te bieden die voldoen aan haar natuurvriendelijke eisen. In onderstaand filmpje vertelt Jessica Alba over The Honest Company.

Na het lezen van dit boek heb ik echt enorme bewondering gekregen voor Jessica Alba. Natuurlijk vond ik haar al een geweldige actrice, maar met dit boek krijg je ook veel meer inzicht in hoe ze in haar drukke bestaan oog houdt voor essentiële dingen. Zo schrijft zo onder andere over hoe ze de balans houdt tussen haar werk en haar gezin, dat het belangrijk is dat we kritisch blijven nadenken en hoe we daarnaast kunnen blijven genieten van het leven. Haar manier van bewust en puur leven staat mij enorm aan. The Honest Life leest lekker weg en is overzichtelijk ingedeeld in hoofdstukken over food, cleaning, beauty, style, home, baby en inspiration. Op die manier hoef je het boek niet in één keer van voor naar achter te lezen, maar kan je heel makkelijk de stukjes opzoeken die jou interesseren. Als jonge moeder schrijft Jessica Alba veel over mama-dingen, maar ik weet zeker dat The Honest Life ook niet-moeders enorm zal aanspreken.

Het boek is helaas nog niet in het Nederlands verkrijgbaar. De Engelstalige versie is onder andere te koop via bol.com (€ 18,49).