• Vandaag twee fitnessoefeningen, namelijk Chest flyes met brug en V-sit twists. Elke oefening is eigenlijk weer een combinatie van twee oefeningen, waardoor je meer spiergroepen tegelijk traint en daardoor veel effectiever bezig bent. Ideaal toch?! Voor deze oefening heb ik dumbells gebruikt van 2 kg. Beginners kunnen eventueel dumbells gebruiken van 1 kg en ervaren sporters dumbells van 3 kg. Mocht je geen dumbells in huis hebben, dan kan je ook heel goed 2 drinkflesjes met water vullen en deze als dumbells gebruiken.

    Chest flyes met brug

    Met deze oefening ‘tone’ je de buitenkant van je borstspier, daar waar je borst en armen samenkomen. Door deze fitnessoefening te combineren met een de brug oefening train je tegelijk je bilspieren en de binnenkant van je dijbenen. 

  • 1. Ga op je rug liggen en duw je heupen omhoog, zodat je lichaam tot aan je knieën een recht lijn vormt. Houd je buikspieren aangespannen.

    2. Houd de dumbells recht boven je schouders en let erop dat je je ellebogen ontspannen houdt. Overstrek je armen dus niet, zodat ze op slot komen te staan.

  • 3. Laat de dumbells rustig zakken tot borsthoogte en adem in.

    4. Breng de dumbells weer omhoog en adem uit. Herhaal dit 12-20 keer (afhankelijk van jouw niveau) en doe hiervan 3 sets.

    V-sit twist

    Deze fitnessoefening is goed voor het trainen van je onderbuikspieren (dat randje van je buik dat net tegen je broek aankomt). Bovendien zorgt het voor een mooie, strakke taille door het trainen van je schuine buikspieren. Het versterkt tenslotte de bovenkant van je dijbenen en de onderkant van je rug.

  • 1. Ga in een V-sit zitten en houd daarbij je rug recht en je buikspieren aangespannen. Beginners kunnen ervoor kiezen de hielen op de grond houden.

    2. Houd de dumbell aan één kant vast en beweeg de dumbell van zij naar zij.

  •  Doe 12 tot 20 herhalingen en doe hiervan 3 sets.