• Starbucks: zo maak je een healthy keuze

    27 jan 2014 | Eten Tips
  • Er openen steeds meer Starbucks zaken in Nederland. Ook in mijn woonplaats Amstelveen is er inmiddels een Starbucks geopend. Woehoe! Starbucks is koning als het gaat om  siroopjes, toppings en fijne swirls. Super lekker, maar ze tikken wel behoorlijk aan als je kijkt naar de calorieën. De White Chocolate Mocha met slagroom telt bijvoorbeeld maar liefst 322 calorieën, 14,5 gram vet en 44,5 gram suiker. Auw! Bij deze daarom een aantal healthy alternatieven.

  • Mocha Frappuccino Light

    Calorieën: 96 | Vet: 0,5 gram | Suiker: 19,6 gram

  • Cool Lime Refresher

    Calorieën: 50 | Vet: 0 gram | Suiker: 13 gram

  • Skinny Vanilla Latte

    Calorieën: 90 | Vet: 0 gram | Suiker: 13 gram

  • Iced Skinny Latte

    Calorieën: 80 | Vet: 0 gram | Suiker: 10 gram

  • Americano

    Calorieën: 10 | Vet: 0 gram | Suiker: 0 gram

  • Skinny Hazelnut Macchiato

    Calorieën: 140 | Vet: 0 gram | Suiker: 24 gram

  • De hierboven genoemde voedingswaarden zijn allemaal voor een 'Tall' koffiebekerformaat. Wist je trouwens naast de Tall, Grande en Venti bekerformaten er ook een kleinere beker, de ‘Short’ is?. Deze kan je bestellen off the menu; hij staat namelijk niet aangegeven op de borden.

    Bron: Starbucks.com


  • 1 Reactie

    Ja de hoeveelheid suiker is echt erg. Ik drink zelden koffie bij Starbucks voor die reden. En ook omdat het zwaar overpriced is en slecht voor het milieu. Maar af en toe...

    Reageer